به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر

مصرف الکل در بارداری

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید: 10899 تگ ها:

Alcohol-consumption-during-pregnancy

مصرف الكل در دوران بارداري

بدون تردید در این مورد نقش فرهنگی و منطق فردی بسیار موثر می با شد و در جوامعی که مصرف الکل بطور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد این مشگل بطور فزاینده ای دیده می شود به هر حال در این موارد تراوشات فکری منطقی می تواند برای مادران راه گشا باشد.

در مشاورهای قبل بارداری لازمست این مورد مهم به مادران توضیح داده شود تا مخاطرات الکل در بارداری بطور واضح برای مادران روشنگری شود

اتانول (الکل)  يك عامل تراتوژن (آسیب زا جنین ) قوي بوده و موجب سندرم الكل جنيني مي شود. اين سندرم با محدوديت رشد ، ناهنجاري صورتي و نارسايي سيستم عصبي مركزي مشخص مي شود.

عوامل آسیب زا در سه ماهه اول بارداری بیشترین زیان را به جنین می رساند.

خوشبختانه در کشورهای اسلامی مصرف الکل در خانم هابسیار کمتر دیده می شود و بایستی سعی شود این تفکر پسندیده همواره حفظ شود تا یک جامعه سالم و با فرهنگ داشته باشیم.

در پایان تاکید میشود زناني كه باردار هستند يا قصد بارداري دارند لازمست از مصرف هر گونه نوشابه الكلي حتی بطور تفننی  بپرهيزند.


بازگشت



نام
ایمیل
نظر
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع
  
 

دکتر شهناز امینی

دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان در سال 1372 در رشته جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه عالی فارغ التحصیل گردید.

بیوگرافی کامل »
  
 
شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
یکشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
دوشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
سه شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
چهارشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
نوبت دهی اینترنتی