به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر

مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید: 21232 تگ ها:

دوران پس از عمل و مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی بسیار راحت و سریع سپری می شود زیرا در این روش کمترین اسیب به بدن وارد شده ،لذا با رعایت موارد ذیل با اسودگی خیال این دوران را سپری خواهید نمود.

 - 1-لطفا از روز پس از  عمل ابدومینوپلاستی  تا جایی که می توانید راه بروید ، این راه رفتن در هفته اول باید به حالت خمیده باشد تا به محل بخیه ها فشار اضافی وارد نشود.

  - 2-سه روز پس از عمل به کمک همراه ، شکم بند را باز کنید ، کلیه پانسمان ها و چسب ها و گازها را بردارید و با شامپوی بچه یا شامپو بتادین حمام کنید .

 3-ا روی محل زخم و ناف خود پماد آنتی بیوتیک بزنید و قسمت های پماد زده شده را با گاز بپوشانید،این گازها را بدون زدن چسب و با بستن شکم بند در محل خود نگه دارید ، شکم بند باید به ترتیبی بسته شود که تمام زخم و ناحیه تناسلی رابپوشاند و شل نباشد.

  - استفاده از شکم بند بسیار مهم است و این شکم بند نباید شل باشد و حداقل یک ماه به صورت شبانه روز بسته باشد.

-  4-بیمارانی که تحت عمل جراحی زیبایی شکم ( ابدومینوپلاستی ) قرار می گیرند بهتر است تا سه سال پس از این عمل حامله نشوند.

  - 5-بی حسی پوست ناحیه زیر ناف در دوران پس از عمل به سبب بلندشدن این پوست از بستر خود کاملا عادی است و به مرور زمان از بین میرود.

  - 6-بیمارانی که دچار بیماری های خاص هستند باید بر حسب بیماری خود و صلاح دید جراح بررسی های اضافی و تکمیلی دیگری انجام دهند.

 -7- چنانچه دارو مصرف می کنید ، لیست داروهای مصرفی خود را در ویزیت های قبل از عمل به اطلاع جراح خود برسانید ، بعضی از داروها همچون داروهای ضد فشار خون ، ایندرال ، داروهای تیرویید و داروهای اعصاب نباید قطع شده ، حتی درروز عمل نیز بامقدار بسیار کمی آب میل شوند.

   - 8-بیماران جهت انجام عمل جراحی باید ناشتا باشند یعنی از حدود6 الی 8 ساعت قبل از عمل غذایی ( چه جامد و چه مایع ) میل نکنند.

   - مصرف داروها با مقدار بسیار کم آب اشکالی ندارد.

   - معمولا بیماران بر حسب برنامه عمل ، صبح اول وقت پس ازاستحمام و زدن موهای زاید به بیمارستان مراجعه می کنند.

    توصیه های عمومی پس از عمل و  مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی

-- پس از عمل هنگام استراحت زیر سر خود را با چند بالشت بالاببرید.

  - از روز بعد از عمل بر حسب توان خود ولی هر چه بیشتر راه بروید و فعالیت کنید.

  - پس از گذشت 48 تا 72 ساعت از عمل به حمام بروید . بهتر  است از شامپوی بتادین یا شامپوی بچه برای شستشوی بدن خود استفاده کنید.

  - بروز تورم و خون مردگی در محل عمل و اطراف آن طبیعی است و به تدریج از بین می رود.

  - در دو تا سه هفته اول پس از عمل از انجام فعالیت های شدیدبدنی ، برداشتن وزنه سنگین و مقاربت خودداری نمایید.

-- پس از عمل هنگام استراحت زیر سر خود را با چند بالشت بالاببرید.

  - از روز بعد از عمل بر حسب توان خود ولی هر چه بیشتر راه بروید و فعالیت کنید.

  - پس از گذشت 48 تا 72 ساعت از عمل به حمام بروید . بهتر  است از شامپوی بتادین یا شامپوی بچه برای شستشوی بدن خود استفاده کنید.


بازگشت



نام
ایمیل
نظر
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع
  
 

دکتر شهناز امینی

دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان در سال 1372 در رشته جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه عالی فارغ التحصیل گردید.

بیوگرافی کامل »
  
 
شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
یکشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
دوشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
سه شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
چهارشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
نوبت دهی اینترنتی