به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر

لاپاراسکوپی کیست تخمدان

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید: 3396 تگ ها:

 انواع کیست های تخمدان :

کیست ها توده های خوش خیم تخمدان هستند و تقریباً هشتاد تا هشتادوپنج درصد آنها در سنین باروری خانم ها مشاهده می شود یعنی بین بیست سالگی تا چهل و دوسالگی ، اکثر کیست های تخمدان کوچک و بدون درمان بهبودی می یابند. ندرتا ممکن است کیست تخمدان  سایز بالای هشت یا ده سانت پیدا کند که بررسی دقیق سایز ان برای اینکه بدانیم اندازه کیست تخمدان چقدر است با انجام سونوگرافی می باشد که در این سایز اندازه کیست تخمدان خطرناک و بیشتر از این اندازه کیست تخمدان برای جراحی ضروری می باشد .

لاپاراسکوپی کیست تخمدان یکی از اعمال جراحی بسیار بسیار سودمند برای خانم های جوان می باشد که در سن جوانی و باروری برای درمان کیست تخمدان مجبور به باز کردن شکم نباشند زیرا باز شدن شکم موجب چسبندگی رحم و لوله ها  و روده ها به همدیگر می شود و در باروری اشکال ایجاد می کنند .به علت اینکه در لاپاراسکوپی کیست تخمدان  کمترین عارضه و چسبندگی در شکم ایجاد مشود این نگرانی کمتر در بیماران به وجود میاید و به اسانی میتوانند در اینده بچه دار شوند.

 موارد زیادی دیده شده که یک جراحی باز کیست تخمدان ساده در یک دختر جوان موجب چسبندگی لوله ها و نازایی شده است .

هم اکنون در هیچ کشوری از اروپا و امریکا درمان کیست تخمدان از طریق عمل باز نیست و در تمامی این کشور ها کیست تخمدان را از طریق لاپاراسکوپی انجام می دهند  و نتایج آن نیز بسیار رضایت بخش است.

بیماران چند ساعت پس از جراحی و پس از رفع اثرات داروهای  بیهوشی میتوانند راه بروند و اگر صبح عمل شده باشند میتوانند عصر همان روز ترخیص شوند  .

هر نوع کیست تخمدانی از طریق لاپاراسکوپی قابل درمان است و همچنین تورسیون یا پیچش های تخمدان از این طریق عمل میشود و دیگر مشکلات تخمدان و لوله ها مانند چسبندگی ها همه از طریق لاپاراسکوپی قابل درمان می باشد و بدون اینکه شکم باز شود و ظاهر طبیعی آن بهم بخورد .

پس از لاپاراسکوپی بیماران درد بسیار کمی دارندو مدت زمان بستری آنها به یک روز هم نمیرسد زیبایی شکم حفظ می شود و چسبندگی داخل شکم بسیار کمتر از اعمال جراحی باز است و آسیب جراحی به تخمدانها برای حفظ باروری   در این روش بسیار کم است و باروری بیمار آسیبی نمیبیند.

بنابراین بهتر است دختران جوان برای درمان کیست تخمدان از روش لاپاراسکوپی استفاده کنند .

در عمل جراحی کیست تخمدان حتما لازمست جراح تبحر و تجربه کافی داشته باشد که در این مورد بایددقت بیشتری به عمل آید.

چگونگی انجام لاپاراسکوپی کیست تخمدان :

به بیمار بیهوشی عمومی داده و از طریق یک سوزن به حفره داخل شکم گاز دی اکسید کربن یا اکسید نیتروژن وارد میشود و این باعث میشود که محوطه شکم متسع شده و جراح بتواند اعضای داخل شکم را به اسانی ببینید یک برش کوچک زیر ناف داده شده و تروکار لاپاراسکوپ از این طریق و دوربین ویدویی آن وارد میشود و داخل شکم کاملا برسی میشود و از دو برش دیگر در طرفین شکم هم میتوان وارد شکم شد و تروکارهای  خاص آن را وارد کرد و جراحی و یا برسی شکم توسط این سوراخ و اگر سوراخ دیگری نیاز بود میتوان ایجاد کرد و جراحی را به طور کامل انجام داد .

لیزر در لاپاراسکوپی کیست تخمدان :

در پروسه جراحی میتوان از لیزر در لاپاراسکوپی استفاده کرد و برشهایی که لازم باشد انجام داد و ضایعات داخل شکم را درمان کرد . 

مزایای لاپاراسکوپی کیست تخمدان  نسبت به روش جراحی باز :

1- کمترین اسیب به تخمدان و حفظ باروری بیمار .
2- درد بسیار کمتر 
3- مدت زمان بستری کمتر 
4- حفظ زیبایی شکم بیمار 
5- چسبندگی کمتر در شکم و جلوگیری از ناباروری در اثر چسبندگی 


بازگشت



نام
ایمیل
نظر
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع
  
 

دکتر شهناز امینی

دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان در سال 1372 در رشته جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه عالی فارغ التحصیل گردید.

بیوگرافی کامل »
  
 
شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
یکشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
دوشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
سه شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
چهارشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
نوبت دهی اینترنتی