به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر

انواع پرده بکارت

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید: 134048 تگ ها:
Hymen

پرده بکارت بافتی هست که ورودی مهبل را بطور ناقص می پوشاند. با اولین مقاربت پرده بکارت پاره می شود و بدلیل آسیب مویرگهای روی آن خونریزی صورت می گیرد که با درد همراه است.پرده دختری نیاز به مراقبت و نگهداری خاص در فرهنگ اسلامی دارد .پرده دختران و سلامت ان نشانگر باکرگی می باشد.

انواع پرده بکارت

شکل های گوناگونی دارند حلقوی مثلثی مشبک بدون منفذ و دندانه دار و حتی در مواردی بطور طبیعی پرده بکارت وجود ندارد و دیگر در این موارد پاره کردن پرده بکارت معنا و مفهومی ندارد .تنیده شدن سنت و مذهب در ایران سبب شده است که پرده بکارت در ایران از اهمیت زیادی برخوردار شود.

انواع پرده بکارت عبارتند از :

1- پرده بکارت بدون منفذ*
2- پرده بکارت مثلثی
3- پرده بکارت نوع حلقوی ساده و قابل اتساع (قابل اتساع و غیرقابل اتساع)*
4- پرده بکارت نوع هلالی*
5- پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)*
6- پرده بکارت نوع غربالی*
7- پرده بکارت نوع زبانه دار
8- پرده بکارت نوع دندانه دار*
9- عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی
10- پرده بکارت بسیار سخت و سفت

بهترین نوع پردهاي بكارت انهایی هستند که پوشش کافی در ورودی واژن ایجاد کرده باشند.

تشخیص نوع پرده بکارت نیاز به تجربه و دقت دارد .انواع بکارت بسیار تنوع در شکل و ظاهر دارند.اشکال مختلف پرده بکارت به علت تنوع اناتومی انست .انواع هایمن و تنوع ان در فیزیولوژی ان تفاوت خاصی را ایجاد نمی کند.

در مواردی ممکن است پرده بکارت فاقد سوراخ باشد . این عارضه علائمی ندارد ولی در دوران بلوغ که به علت شروع عادت ماهیانه ،خونریزی ماهیانه سبب تجمع خون و ترشحات در مهبل و بروز درد و علائمی دیگر خواهد شد لازم است جراحی ترمیم پرده بکارت بدون سوراخ با مجوز قضائی و صدور گواهی لازم برای بیمار برداشته شود تا امکان عبور خونریزی ماهانه بوجود اید ، پس از این عمل پرده مسیر فیزیولوژیک به حالت نرمال تبدیل می شود.

پرده بکارت حلقوی

شایع ترین نوع پرده بکارت ، مثلثی است  که در ۵۰ تا ۶۰% دختران دیده می شود. در این میان مسئله ساز ترین نوع پرده بکارت نوع حلقوی است.
اشکال پرده بکارت به راحتی قابل تشخیص نمی باشد.

انواع پرده بکارت حلقوی

بكارت ارتجاعي چيست : پرده بکارت حلقوی است که  به دو نوع قابل اتساع و غیر قابل اتساع تقسیم می شود. انواع پرده های بکارت حلقوی غیرقابل اتساع در حین اولین دخول آلت تناسلی مردانه پاره شده و مانند سایر انواع پرده بکارت هستند.

ارتجاعی یعنی چه : ارتجاع، در معنی لغتی به معنای «بازگشت» است و پرده ای که در مقاربت پاره نمی شود پرده ارتجاعی است یعنی در هنگام ازدواج  باز شده و موجب عدم خونریزی می گردد (ارتجاعی بودن دختر) .

آسیب پارگی پرده بکارت و ترمیم پرده بکارت 

پرده بکارت در مدخل یا ورودی واژن یا مجرای تناسلی قرار دارد و با ایجاد فشار مستقیم روی آن یا وارد کردن انگشت یا آلت یا هر شی دیگری به داخل مجرا آسیب می بیند و موجب پاره شدن پرده بکارت می شود. باید توجه داشت که فشار پاها به روی هم یا ورزش یا تحریک کلیتوریس یا چوچوله باعث آسیب به پرده نمی شود. البته گاهی اوقات پرده بکارت در تصادف، حوادث و دوچرخه سواری آسیب می بیند.

عاملی که یک زن را از این قبیل رفتارها باز می دارد نجابت و پاکی طینت است که در این دوران گوهر با ارزشی است و بایستی مراقبت شود و 

بايد تلاش كنيم:

Image result for ‫صادق هدایت‬‎

 تا دختران و پسران جوان جامعه ما بياموزند كانون خانواده مهمترين نهاد اجتماعي است و پايبندي به اين نهاد تضمين كننده سلامت زندگي ماست. بايد بياموزيم كه در هنگام ازدواج ضمن توجه به گذشته طرف مقابل بيشتر به تضميني كه براي ادامه راه مي دهد بينديشيم و تلاش كنيم تا در زندگي مشترك با ايجاد عشق و محبت و گرم كردن كانون خانواده از خيانت به هم بپرهيزيم. 

در پایان تاکید می شود که پرده بکارت ملاک مطمئنی برای تشخیص سلامت جنسی دختران نیست و انواعی از پرده بکارت وجود دارد که خونریزی ایجاد نخواهد شد . از طرفی مشگلات روحی ناشی از  اسیب پارگی پرده بکارت و ترمیم ان باعث احساسات روحی بسیار ازار دهنده می گردد زیرا پروسه ترمیم پرده بکارت مشگلات خاص خود را دارد و از طرفی غالبا دختران بیگناه می باشند و نبایستی حتی در اثر یک اشتباه کل زندگی یک فرد پایمال گردد.


بازگشت



نام
ایمیل
نظر
صدف
1394/06/15 09:03

نظر جدید

 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع
  
 

دکتر شهناز امینی

دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان در سال 1372 در رشته جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه عالی فارغ التحصیل گردید.

بیوگرافی کامل »
  
 
شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
یکشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
دوشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
سه شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
چهارشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
نوبت دهی اینترنتی