به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر
 
سوال شما:( 1397/04/31)

من ۳۷ ساله هستم و حدودا سه سال و نیم برای بارداری تلاش کردم تقریبا تمام آزمایشات منو همسرم نرمال بودن آخرین پیشنهاد هیسترو سالپنگو گرافی بود که بهمن ۹۶ انجام دادم اما چون نتیجه درج شده توسط دکتر رادیولوژیست فاقد مشکل بود مراجعه نکردم برای پیگیری به خاطر مشکلات مالی و بیکاری منو همسرم کمی مشکل داریم و نتونستیم زیاد پیگیر بشیم و باز به دلایل اقتصادی یک ماه پیش مجبور به جدایی شدیم . تا اینکه چند وقت پیش متوجه شدم مادر مبتلا به سل شده آزمایشppd من و خواهرم هم مثبت بود اما علایم تنفسی نداشتیم بعد از مطالعه متوجه شدم که سل رحمی هم در لیست بیماریهای نازایی میتونه باشه و علایم مشخصه اش تنگی و گشادی متناوب لوله هاس که فکر میکنم تو عکس مشهوده و اینکه چرا رحم یکطرفه هست؟؟ و اینکه با این عکس میشه پی برد به مشکلات من؟ تب و تعریق شبانه دارم اکثر اوقات و سرگیجه دائمی حدودا ۵ ...۶ ماه هست که ضربان قلبم بالای ۱۰۰ هست و گاهی اوقات تا ۱۲۸ هم رسیده مشکل تیروئید و بررسی کردم اما گفتن منفی هس سوزش شدی تو پاشنه هام دارم و تریگلیسیرید بالای ۳۸۰ میشه خواهش کنم منو راهنمایی کنید و اینکه از کجا مطمئن بشم من مبتلا به سل رحمی هستم و یا نه؟ اگر باشم قطعا باید درمان کنم،؟؟

پاسخ دکتر شهناز امینی:
 سلام عزیزم اگر سل بخواهد باعث مشکلات نازایی بشود معمولا بایستی انسداد لوله ها و دانه تصویه شدن لوله ها میشود بهتر است سلتان را درمان کنید و بعد دنبال علت نازایی برویید
تعداد بازدید از این سوال : 406
  

   نظر خود را در رابطه با این پرسش و پاسخ بنویسید

 
  
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع