به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر
 

رشد کیست اندومتریا در بارداری

سوال شما:( 1400/02/02)

با سلام و احترام من در دوره قبل از بارداری تقریبا علائمی از بیماری اندومتریوز نداشتم و پریود هام هم منظم و نرمال بوده. دوماه بعد از ازدواجم بصورت طبیعی باردار شدم و در سونوی هفته هشتم متوجه کیست اندومتریا با ابعاد ۶۹در۸۳ میلیمیتر شدم و در سونو هفته دوازدهم ابعاد کیستم به ۹۰در۸۸ در۵۶میلیمتر رسیده بود و اینکه جدار کیستم نازک هست. درحال حاضر درد خاصی هم ندارم ولی دکتر برام شیاف پروژسترون تجویز کردند. حقیقتا من درشهرخودم(خرم اباد) نظر دو پزشک رو گرفتم یکی میگفت مشکلی نداره و اوایل بارداری ممکنه بزرگ بشه ولی به مرور کوچیک میشه و فقط باید رعایت کنی یکی دیکه میگفت نیاز به جراحی داره و امکان سقط جنین هم طی جراحی وجود داره و این مساله منو واقعا نگران کرد. سوالم این هست ایا امکان کوچک شدن و یا ثابت موندن این کیست وجود داره و ایا میشه تا زمان زایمان صبر کنم و حین سزارین کیست رو جراحی کنم؟ این ازمایشاتم در هفته ۱۴ هست مقدار ca125: 271 He4:20 و roma: 1. باتوجه به اینکه شهرستان هستم و وضعیت قرمز هست متاسفانه تا پایان محدودیت ها امکان مراجعه حضوری ندارم ممنون میشم راهنماییم کنید و من رو از نگرانی در بیارید.

پاسخ دکتر شهناز امینی:
 سلام عزیزم نگران نباش انشالله حاملگی شما به پایان میرسد اگر سزارین بودید به پزشک بگویید کیستهای اندومتریوز را هم برایتان بردارند
تعداد بازدید از این سوال : 400
  

   نظر خود را در رابطه با این پرسش و پاسخ بنویسید

 
  
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع