لیزر مونالیزا و جوانسازی دستگاه تناسلی

4 - مزیت ها و برتری ها

5 - لیزر مونالیزا و دوران یائسگی

6 - رفع مشگلات خشکی واژن ناشی از سرطان پستان در شیمی درمانی

در دوران یائسگی دستگاه تناسلی زنان مانند دیگر ارگانهای بدن دچار تغییراتی می شود که این تغییرات سبب اختلالاتی در شادابی و کیفیت  زندگی انها می گردد .پیشرفت علم و تکنولوژی بسیار سریع مشگلا ت بشری از جمله بیماری ها را درمان و امید به زندگی را تا 80 سال در خانمها بالا برده است لذا سلامت جسمی و روحی خانم ها پس از سنین یایسگی بسیار مهم می باشد در این مورد لیزر مونالیزا به کمک بانوان امده و به اسانی و بدون مخاطره کیفیت و سلامت جسمی و روحی انها را بالا برده است.
با کم  شدن تولید هورمون های تخمدان دستگاه تناسلی تحت تاثیر قرار می گیرد و دچار نقصان می گردد . در سن 50 سالگی اکثر بانوان علائمی مانند آتروفی تناسلی را که به شکل قابل توجه ای کیفیت زندگی زوجین و رضایت جنسی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد را تجربه می‌کنند .
با بالارفتن سن دیواره کلاژن واژن دچار کاستی های بسیار شده و بطور ناگهانی نازک می‌شود، با بالا رفتن سن و آتروفی تناسلی ازخاصیت ارتجاعی طبیعی و جریان خون دیواره واژن کاسته می‌شود ، در نتیجه ضخامت و حالت ارتجاعی دیواره واژن از بین می رود ،این تغییرات سبب افتادگی و شلی واژن شده و در موارد بسیاری باعث بروز مشکلاتی در روابط جنسی و بهداشت فردی می‌شود .

Image result for ‫لیزر مونالیزا تاچ چیست‬‎

1 - لیزر مونالیزا چیست ؟

لیزر مونالیزا تاچ با کیفیت ترین و مجهزترین تکنولوژی لیزر دنیا می باشد که موجب دگرگونی و تحولی شگرف در درمان مشگلات بیماری های زنان شده است، لیزر مونالیزا متعاقب سالها تحقیق دانشمندان در بزرگترین مراکز دانشگاهی امریکا و اروپا شناخته شد و نتایج درخشان درمانی ان موجب گردید که بطور وسیعی در دنیا مورد استفاده قرار گیرد. پس از سالها تلاش، مخترعین دستگاه مونالیزا توانستند تاییدیه معروف و معتبر FDA را بدست آورند.

2- مکانیسم اثر لیزر مونالیزا در واژن :

لیزر مونالیزا تاچ یک سیستم لیزری co2 و روشی غیر تهاجمی است ،در این روش، لیزر  به صورت پالس‌ها و ضربات بسیار ظریفی به لایه سطحی واژن (لایه اپی‌تلیال) و عمق آن برای تحریک مخاط تابیده میشود، اشعه‌ لیزر سوراخ‌های بسیار ریزی در ناحیه تابش ایجاد می‌کند، این سوراخ‌های ایجاد شده موجب تحریک بافت اطراف خود برای بازسازی و تشکیل سلول‌های جدید کلاژن و الاستین می شود،که این کلاژن سازی رل مهمی در جوانسازی دارد و بافت جدید ایجاد می کند و در همین فرایند نتایج قابل توجهی در بیماران ایجاد می شود.

مراقبت های قبل از استفاده از لیزر

قبل از استفاده از لیزر حتما موارد زیر را مدنظر قرار دهید:
• چنانچه بیماری واژینال خاصی مانند هرپس و یا عفونتهای طولانی مدت وجود دارد،لازم است برطرف گردد.
• قبل از لیزر انجام پاپ اسمیر ضروری است
• انجام لیزر نباید در دوران قاعدگی باشد و بهتر است حداقل سه روز از عادت ماهیانه گذشته باشد.

کاربردهای لیزر مونالیزا:

1 - مهمترین کاربرد لیزر در جوانسازی واژن و درمان یائسگی است .

2 - درمان بی اختیاری ادرار .

3 - درمان برخی از عفونت های رحم

4 - درمان خشکی و اتروفی واژن

5 - لابیاپلاستی و روشن سازی واژن

مزایا و برتری های این لیزر ؟

- افرادی که برای جوانسازی و زیبا سازی ناحیه تناسلی خود از لیزر مونالیزا تاچ استفاده کرده اند در اکثر موارد بدلیل بهبود فرم واژن و جوانسازی ناحیه تناسلی از روابط جنسی و ارگاسم بهتری برخوردار می شوند و همچنین اعتماد بنفس آن ها افزایش می یابد.

-  از مزایای لیزر افزایش کیفیت و کشش بافت واژن در کمترین زمان است که موجب درمان مشگل شایع خانم ها میگردد مانند گشادی و شلی واژن که این مورد می تواند بعلت افزایش سن، زایمان های متعدد و داشتن روابط جنسی متعدد باشد. با استفاده از لیزر می توان سفت شدن کانال واژن را ایجاد کرد .
با استفاده از لیزر مونالیزاتاچ می توان مشکل خشکی و آتروفی واژن را برطرف نمود، افزایش سن موجب کاهش رطوبت واژن می شود که امروز با استفاده از لیزر های موجود می توان تمامی این مشکلات را برطرف کرد.

- در افرادی که با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ ظاهر زیبایی را در ناحیه تناسلی خود ایجاد کرده اند از استرس و فشارهای ناشی از بدفرمی واژن رهایی پیدا کرده اند.

- یکی از مشکلات زنان سوزش و خارش واژن است که لیزر مونالیزا تاچ در کمترین زمان ممکن می تواند این مشکل را برطرف کند.

- لیزرمونالیزا از روش های لیزر درمانی برای پیش گیری و درمان آتروفی واژن (خشکی و رنگ پریدگی مخاط واژن) وتاثیرات پس از آن استفاده می شود.

لیزر مونالیزا و جوانسازی دستگاه تناسلی

نشانه های آتروفی ناحیه تناسلی:

خشکی، درد و خونریزی حین مقاربت، سوزش و خارش واژن، تغییرات ظاهری، تغییر PH بافت،

افزایش احتمال رشد میکروبهای بیماریزا و قرار گرفتن در معرض عفونت ها.

تغییرات بافتی که در مسیر ادراری ( خشک و ملتهب شدن مجرا ) اتفاق می افتد باعث میشود که فرد احساس تکرار ادرار کند.

در اثر این تغییرات علاقه و تمایل خانم ها به مقاربت کم می شود و بر کیفیت زندگی و روابط زناشویی تاثیر می گذارد.

لیزر و کاربرد ان در یائسگی:

یائسگی یک حالت طبیعی است و به طور معمول برای خانم های بالای 50 سال رخ خواهد داد. البته گاهی هم به علل مختلف زودتر رخ می دهد. با کاهش تولید و یا کمتر شدن اثر هورمونهای استروژن و پروژسترون، تونسیته بافتهای داخلی وخارجی تناسلی کم شده و شروع شل شدگی واژن و کاهش حجم در لبهای خارجی تناسلی خواهد بود. جالب است بدانید، شل شدگی واژن حتی در بانوانی که زایمان طبیعی را هم تجربه نکرده اند و یا حتی بانوانی که باروری نداشته اند هم اتفاق می افتد. همین مسئله شل شدگی واژن در زندگی زناشویی بسیاری از بانوان ایجاد نارضایتی کرده و بطور غیر مستقیم ریشه انبوهی از مشکلات اجتماعی و خانوادگی می باشد.

با استفاده از این لیزر  می توان خونرسانی و تغذیه مناسب را به صورت متوازن در اختیار غشای مخاطی قرار داد.

در مطالعات انجام شده ۵۰% خانمهای سنین پس از یائسگی دچار سوزش و خشکی واژن، عفونتهای ادراری و درد در هنگام نزدیکی هستند و در کل کیفیت زندگی در آنان پایین تر است. این روش میتواند خارش و سوزش ناحیه واژن را که ناشی از خشکی آن است برطرف کند. در سال‌های اخیر، جراحی زیبایی واژینال به ویژه لابیاپلاستی و واژینوپلاستی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تاکنون همیشه از جراحی پلاستیک جهت ترمیم  تغییرات ظاهری ناحیه ولو و واژن که در اثر عوامل ارثی – بارداری یا ناشی از افزایش سن می باشد، استفاده میشد.

امروزه برای درمان مشکلات مذکور در ناحیه ولو و واژن از لیزر مونالیزا تاچ استفاده میشود، که روشی امن و غیر تهاجمی است، و منجر به بازسازی مخاط واژن به طور سرپایی می شود. در روش لیزری نتایج بسیار عالی بوده و بانوان به فاصله یک ماه بعد از یک جلسه درمان، به میزان زیادی آرامش و رضایت را به دست خواهند آورد، البته برای تکمیل دوره درمانی نیاز به ۳ جلسه با فواصل یک ماه است. این وسیله بافت مخاطی ناحیه تناسلی را به حالت قبل از یائسگی باز می گرداند.

طبق تحقیقات اخیر دانشمندان به این نتیجه رسیده است که؛ روش تنگ کردن واژن با لیزرهای نوین ،روشی موثر و منحصر بفرد است که مشکلات ناشی از جراحی را ندارد و نتایج مطلوبی بدنبال دارد. این لیزر، بسیار ایمن می باشد و عارضه ای در پی نداشته و روشی غیر تهاجمی است و فقط بر روی پوشش سطحی ناحیه اثر کرده و به بافتهای زیرین آسیبی نمی رساند. این لیزر در ناحیه داخل واژن بدون درد بوده و در قسمت خارجی ناحیه تناسلی با مصرف ژل بی حس کننده به راحتی قابل تحمل می باشد. و مدت جلسه تنگ کردن واژن با لیزرهای نوین نیز کوتاه می باشد.

در مقایسه روش جراحی با تنگ کردن لیزری واژن به چند نکته باید توجه شود:

در روش جراحی و روش لیزری در هر دو امکان بازگشت به گشادگی واژن وجود دارد ولی باید توجه داشت که تروما و اسیب جراحی بسیار بیشتر است .

اقدام به جراحی زیبایی واژن برای تنگ کردن واژن محدودیت هایی برای زایمان طبیعی در آینده ایجاد می کند امادر روش تنگ کردن لیزری واژن ، تنگ کردن واژن در مخاط کانال انجام می شود و به ورودی واژن کاری ندارد.

تعداد جلسات موردنیاز برای استفاده از لیزر

معمولا سه بار استفاده از لیزر به فاصله 4-6 هفته کافی به نظر می رسد گاهی نیاز می گردد که در سال بعد تکرار گردد.

6 - لیزر مونالیزا و رفع مشگلات خشکی واژن ناشی از سرطان پستان در شیمی درمانی :

شیمی‌درمانی می‌تواند برای همیشه ذخیره تخمدان‌ها را اسیب بزند و سبب ایجاد علائم یائسگی شود. مقاربت دردناک به‌همراه خشکی واژن از جمله این عوارض هستند. داشتن فعالیت جنسی منظم، ممکن است با افزایش جریان خون در اندام‌های جنسی سبب کاهش آتروفی واژن شود. مشکلات جنسی در بیش از 90 درصد بهبود یافتگان سرطان پستان دیده می‌شود . شایع‌ترین مشکل جنسی در میان بیماران ، خشکی واژن و مقاربت دردناک است. حل این معضل به‌دلیل اختلالات هورمونی و درمان‌های ضد استروژن می‌تواند دشوار باشد ،اما خوشبختانه لیزر مونالیزا در درمان این مشگلات کمک بسیار موثری می نماید.

مراقبتهای پس از درمان با لیزر

• معمولا پس از درمان، احساس سوزش و تورم مختصر در ناحیه واژن وجود خواهد داشت. این موارد سریعا پساز درمان رفع خواهند شد.
• تا ٣-٥ روز از داشتن رابطه جنسی خودداری گردد .
• بلافاصله پس از لیزر، امکان فعالیتهای روزانه وجود دارد. با این حال تا دو روز از انجام فعالیتهای سنگین خودداری کنید.

عوارض لیزر واژن:

دقیقا می توان گفت که عارضه ای دیده نمی شود و تنهاتغییر شامل اندکی قرمز شدن و التهاب یا ورم در ناحیه واژن می باشد

لیزر موهای زائد واژن ، ليزر بيكيني و لیزر جوانسازی و ترمیم واژن همزمان با لیزر جوانسازی واژن امکان پذیر می باشد.

هزینه لیزر درمانی مونالیزا در ایران :

با توجه به استطاعت مالی متقاضی بیمار تعیین می گردد تا همه از مزیت ان بهره مند گردند.