لیزر مونالیزا و جوانسازی دستگاه تناسلی

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید:14012

فهرست مطالب:

لیزر مونالیزا(لیزر جوانسازی و ترمیم واژن) چیست؟ لیزر درمانی واژن (لیزر واژینال) برای چه کسانی مناسب است؟

درمان آتروفی ناحیه تناسلی با استفاده از لیزر واژینال (لیزر درمانی واژینال)، قیمت لیزر درمانی واژینال

نشانه های آتروفی ناحیه تناسلی

لیزر مونالیزا برای چه کسانی مناسب است و این لیزر ویژه بانوان چه مزایایی دارد؟

شل شدگی واژن یا سستی واژن به چه دلیلی اتفاق می افتد؟

از جمله مزایای لیزر مونالیزا تاچ چیست؟

افرادی که برای جوانسازی و زیبا سازی ناحیه تناسلی خود از لیزر مونالیزا تاچ استفاده کرده اند در اکثر موارد بدلیل بهبود فرم واژن و جوانسازی ناحیه تناسلی از روابط جنسی و ارگاسم بهتری برخوردار می شوند و همچنین اعتماد بنفس آن ها افزایش می یابد.

یکی از مزایای لیزر مونالیزا تاچ افزایش کیفیت و کشش بافت واژن است.

یکی از مشکلات زنان گشادی و شلی واژن است که این مشکل می تواند بعلت افزایش سن، زایمان های متعدد و داشتن روابط جنسی متعدد باشد. از دیگر مزایای این لیزر رفع این مشکل در کمترین زمان می باشد با استفاده از لیزر مونالیزاتاچ می توان موجب سفت شدن کانال واژن نیز شد.

با استفاده از لیزر مونالیزاتاچ می توان موجب جوان سازی بافت های سالخورده و آسیب دیده واژن شد.

یکی از مزایای دیگر لیزر مونالیزاتاچ افزایش جریان خون ورودی به واژن است.

با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ می توان موجب کاهش عفونت های مرتبط با دستگاه تناسلی شد.

ارتقای کیفیت بافت واژن و باز سازی جداره طبیعی واژن از دیگر مزایای لیزر مونالیزاتاچ است.

با استفاده از لیزر مونالیزاتاچ می توان مشکل خشکی و آتروفی واژن را برطرف نمود، افزایش سن موجب کاهش رطوبت واژن می شود که امروز با استفاده از لیزر های موجود می توان تمامی این مشکلات را برطرف کرد.

در افرادی که با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ ظاهر زیبایی را در ناحیه تناسلی خود ایجاد کرده اند از استرس و فشارهای ناشی از بدفرمی واژن رهایی پیدا کرده اند.

یکی از مشکلات زنان سوزش و خارش واژن است که لیزر مونالیزا تاچ در کمترین زمان ممکن می تواند این مشکل را برطرف کند.

مکانیسم اثر لیزر مونالیزا در واژن :

تاثیر این لیزر توسط گاز co2 می باشد لیزر در دیواره واژن برای تحریک کلاژن سازی ایجاد زخمهای کوچک می کند که این کلاژن سازی رل مهمی در جوانسازی دارد و بافت جدید ایجاد می شود و در همین فرایند در داخل واژن در مسیر سیستم ادراری این کلاِژن سازی به کمک درمان بی اختیاری ادرار می اید.

لیزرمونالیزا از روش های لیزر درمانی برای پیش گیری و درمان آتروفی واژن (خشکی و رنگ پریدگی مخاط واژن) وتاثیرات پس از آن استفاده می شود.

بسیاری از خانم ها از چنین شرایطی در سنین یائسگی و پس از بچه دار شدن رنج می برند.

لیزر مونالیزا روشی درمانی برای جوان سازی دستگاه تناسلی و واژن طراحی شده است

و از موثرترین روش های درمانی لیزری واژن است که نیاز به جراحی زیبایی واژن و دارو ندارد.

لیزر مونالیزا و جوانسازی دستگاه تناسلی

یائسگی:

یائسگی یک حالت طبیعی است و به طور معمول برای خانم های بالای 50 سال رخ خواهد داد. البته گاهی هم به علل مختلف زودتر رخ می دهد.

آتروفی ناحیه تناسلی:

طی یائسگی مسیر تناسلی بانوان در اثر کاهش تولید هورمون استروژن در معرض آتروفی قرار می گیرد.

با استفاده از لیزر واژینال می توان مواد غذایی مناسب را به صورت متوازن در اختیار غشای مخاطی قرار داد.

نشانه های آتروفی ناحیه تناسلی:

خشکی، درد و خونریزی حین مقاربت، سوزش و خارش واژن، تغییرات ظاهری، تغییر PH بافت،

افزایش احتمال رشد میکروبهای بیماریزا و قرار گرفتن در معرض عفونت ها.

تغییرات بافتی که در مسیر ادراری ( خشک و ملتهب شدن مجرا ) اتفاق می افتد باعث میشود که فرد احساس تکرار ادرار کند.

در اثر این تغییرات علاقه و تمایل خانم ها به مقاربت کم می شود و بر کیفیت زندگی و روابط زناشویی به شدت تاثیر می گذارد.

لیزر مونالیزا مناسب چه کسانی است؟

لیزر مونالیزا مناسب زنانی است که با آتروفی واژن به خاطر تغییرات هورمونی مواجه شده اند .

روش درمانی لیزر  مناسب افرادی است که روش های درمانی راحت تر و بدون آسیب کم تر را به روش های جراحی تنگ کردن واژن و درمان های دارویی ترجیح می دهند.

معمولاً تمام زنان در سنین یائسگی می توانند از لیزر برای تنگ کردن واژن استفاده کنند ،

با این حال پزشک متخصص شما باید قابلیت استفاده از این روش درمانی را برای شما بررسی کند.

آیا از لیزر واژینال و لیزر مونالیزا برای درمان شل شدگی و ایجاد تنگی واژن هم استفاده می شود؟

در دهه چهارم عمر (۳۰-۴۰ سالگی) همزمان با کاهش تولید و یا کمتر شدن اثر هورمونهای استروژن و پروژسترون، تونسیته بافتهای داخلی وخارجی تناسلی کم شده و شروع شل شدگی واژن و کاهش حجم در لبهای خارجی تناسلی خواهد بود. جالب است بدانید، شل شدگی واژن حتی در بانوانی که زایمان طبیعی را هم تجربه نکرده اند و یا حتی بانوانی که باروری نداشته اند هم اتفاق می افتد. همین مسئله شل شدگی واژن در زندگی زناشویی بسیاری از بانوان ایجاد اختلال کرده و بطور غیر مستقیم ریشه انبوهی از مشکلات اجتماعی و خانوادگی می باشد.

در مطالعات انجام شده ۵۰% خانمهای سنین پس از یائسگی دچار سوزش و خشکی واژن، عفونتهای ادراری و درد در هنگام نزدیکی هستند و در کل کیفیت زندگی در آنان پایین تر است. این روش میتواند خارش و سوزش ناحیه واژن را که ناشی از خشکی آن است برطرف کند. در سال‌های اخیر، جراحی زیبایی واژینال به ویژه لابیاپلاستی و واژینوپلاستی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تاکنون همیشه از جراحی پلاستیک جهت ترمیم  تغییرات ظاهری ناحیه ولو و واژن که در اثر عوامل ارثی – بارداری یا ناشی از افزایش سن می باشد، استفاده میشد.

امروزه برای درمان مشکلات مذکور در ناحیه ولو و واژن از لیزر مونالیزا تاچ استفاده میشود، که روشی امن و غیر تهاجمی است، و منجر به بازسازی مخاط واژن به طور سرپایی می شود. در روش لیزری نتایج بسیار عالی بوده و بانوان به فاصله یک ماه بعد از یک جلسه درمان، به میزان زیادی آرامش و رضایت را به دست خواهند آورد، البته برای تکمیل دوره درمانی نیاز به ۳ جلسه با فواصل یک ماه است. این وسیله بافت مخاطی ناحیه تناسلی را به حالت قبل از یائسگی باز می گرداند.

طبق تحقیقات اخیر دانشمندان به این نتیجه رسیده است که؛ روش تنگ کردن واژن با لیزرهای نوین ،روشی موثر و منحصر بفرد است که مشکلات ناشی از جراحی را ندارد و نتایج مطلوبی بدنبال دارد. این لیزر، بسیار ایمن می باشد و عارضه ای در پی نداشته و روشی غیر تهاجمی است و فقط بر روی پوشش سطحی ناحیه اثر کرده و به بافتهای زیرین آسیبی نمی رساند. این لیزر در ناحیه داخل واژن بدون درد بوده و در قسمت خارجی ناحیه تناسلی با مصرف ژل بی حس کننده به راحتی قابل تحمل می باشد. و مدت جلسه تنگ کردن واژن با لیزرهای نوین نیز کوتاه می باشد.

ليزر واژینال اغلب به عنوان یک کار بدون درد مطرح است ، ولى در افراد خیلی حساس ممكن است احساس درد مبهمی داشته باشد که قابل

مقايسه با درد پس از جراحى نيست . برای بسیاری از بانوان هزینه لیزر واژینال و قیمت لیزر واژینال سوال مهمی است که می توان با تماس و پرس و جو هزینه ی دقیق آن را پرسید.

لیزر واژینال و تنگ کردن لیزری واژن

روش درمانی به صورت سرپایی انجام می شود. در روش لیزر درمانی واژن مشکلات عمده و خطرناکی گزارش نشده است. برخی زنان که از روش درمانی لیزری واژن استفاده کرده اند عوارض جانبی موقت را گزارش داده اند که شامل اندکی قرمز شدن، التهاب و یا ورم در ناحیه واژن می باشد. اکثر این نشانه های گزارش شده در مدت کوتاهی از بین می روند. در روش درمانی لیزری واژینال هیچ مورد منع استفاده وجود ندارد مگر برای کسانی که به بیماری های سیستمیک شدید یا موضعی مبتلا هستند.

بیماری که از شل شدگی واژن رنج می برد هنگامی که تحت درمان قرار می گیرد معمولاً به علت بهبود فرم واژن از روابط جنسی و ارگاسم بهتری برخوردار می شود. روش درمانی لیزر واژینال فوایدی از جمله افزایش جریان خون ورودی به واژن ، کیفیت و کشش بافت واژن ، جوان سازی واژن را دارد. انجام این روش درمانی به کاهش عفونت های مرتبط با دستگاه تناسلی کمک می کند.
درمان با به نسبت ساده است و به چند دقیقه زمان نیاز دارد و بدون درد و عوارض جانبی است . در نهایت می تواند بافت واژن را به حالت محکم و انعطاف پذیر قبل بازگرداند و تاثیرات مثبتی بر کیفیت زندگی و روابط انسانی داشته باشد. بیمارانی که تحت لیزر درمانی قرار می‌گیرند، از استرس و فشارهای ناشی از بد فرمی واژن، دردناک شدن مقاربت جنسی، آتروفی واژن، خارش، خشکی، سوزش و عفونت‌های دستگاه تناسلی رهایی پیدا می‌کنند.

روشهای درمان آتروفی ناحیه تناسلی:

هورمون درمانی:

بعلت احتمال بروز سرطان این روش درمان با احتیاط بسیار زیادی صورت می گیرد. و از آنجا که این روش درمانی قطعی و دائمی نمی باشد فرد باید

برای مدت زمان بسیار زیادی تحت تاثیر این نوع درمان قرار گیرد.

مقایسه بین درمان تنگ کردن لیزری واژن با جراحی زیبایی واژن :

در مقایسه روش جراحی با تنگ کردن لیزری واژن به چند نکته باید توجه شود:

در روش جراحی و روش لیزری در هر دو امکان بازگشت به گشادگی واژن وجود دارد ولی باید توجه داشت که تروما و اسیب جراحی بسیار بیشتر است .

اقدام به جراحی زیبایی واژن برای تنگ کردن واژن محدودیت هایی برای زایمان طبیعی در آینده ایجاد می کند امادر روش تنگ کردن لیزری واژن ، تنگ کردن واژن در مخاط کانال انجام می شود و به ورودی واژن کاری ندارد.

و اما کاربردهای متنوع این دستگاه:
• رفع سوزش و خارش
• افزایش سفتی و مقاومت بافت
• رفع مشکلات و دردهای مقاربتی
• درمان بی اختیاری ادرار
• روشن کردن پوست
• کوچک کردن لابیا(لابیاپلاستی)
• زیبایی

عوارض لیزر واژن دقیقا می توان گفت که عارضه ای دیده نمی شود و تنهاتغییر شامل اندکی قرمز شدن و التهاب یا ورم در ناحیه واژن می باشد

لیزر موهای زائد واژن ، ليزر بيكيني و لیزر جوانسازی و ترمیم واژن همزمان با لیزر جوانسازی واژن امکان پذیر می باشد.

هزینه لیزر درمانی واژینال در ایران با تناسب استطاعت مالی تعیین می گردد تا همه از مزیت ان بهره مند گردند.