به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر

تغییرات گوارشی در بارداری

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید: 546 تگ ها:

سوزش سر دل نيز در طي بارداري شايع بوده و احتمال زياد ناشي از رفلاكس ترشحات اسيدي به بخش تحتاني مري مي باشد . اگر چه تغيير موقعيت معده احتمالا در وقوع مكرر اين حالت نقش دارد، ولي تون اسفنگتر تحتاني مري نيز كاهش يافته است . علاوه بر آن در زنان باردار فشار داخل مري پايين تر و فشار داخل معدهاي بالاتر است . در عين حال ، امواج پريستالتيسم مروي سرعت و دامنه كمتري دارند.

لثه ها ممكن است در طي بارداري پر خون و نرم شوند و با ضربه خفيفي مانند مسواك زدن ، خونريزي كنند. گهگاه يك برآمدگي موضعي حاوي عروق فراوان در لثه ها ايجاد مي شود كه اپوليس بارداري نام دارد و عموما خود بخود پس از زايمان پسرفت مي كند. اكثر شواهد بيان مي كنند كه بارداري موجب تحريك پوسيدگي دندان هانمي شود.

هموروئيدها در طي بارداري نسبتا شايع هستند. آنها عمدتاناشي از يبوست و فشار بالاي وريدها در زير سطح رحم بزرگ شده مي باشند.






نام
ایمیل
نظر
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع
  
 

دکتر شهناز امینی

دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان در سال 1372 در رشته جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه عالی فارغ التحصیل گردید.

بیوگرافی کامل »
  
 
شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
یکشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
دوشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
سه شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
چهارشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
نوبت دهی اینترنتی