به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر

سرمایه اجتماعی چیست؟ و چه تاثیری بر سلامت جسمی و روانی مادران دارد؟

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید: 772 تگ ها:

سرمایه اجتماعی چیست؟ و چه تاثیری بر سلامت جسمی و روانی مادران دارد؟

سرمايه اجتماعي مجموعه پیام هایی است كه باعث مي شود فرد باور كند مورد توجه و علاقه ، مورداحترام ،داراي ارزش است، زنان در دوران قبل  و حین بارداری به منظور تسهیل و به دست آوردن تعادل روحی و روانی به حمایت  اجتماعی اعضای خانواده و دوستان ، تیم درمانگرنیاز دارند. این ارتباط باعث کاهش خطر بروز بیماریهای جسمانی و روانی شده و بر نتایج مساعد جسمی در این دوران اثر گذار است . این حمایت اجتماعی باعث تقویت سازش در زندگی و ارتقاء رضایتمندی  زناشویی نیز میگردد.

هر چقدر اين منابع حمایتگر قويتر باشند احتمال اين كه اعضاي خانواده براي منفعت متقابل تلاش کنند زادتر میشود.

ثابت شده است كه يكي از متغيرها موثر بر سلامتي ، سرمايه اجتماعي مي باشد، به طوري كه افزايش سلامت جسماني و رواني به سرمايه اجتماعي وابسته است .

نتایج بررسی ها نشان داده است که زنان با حمایت اجتماعی کم  برای مادر شدن فشارهای روانی خیلی بیشتری را نسبت به مردان برای پدر شدن متحمل می شوند. گرچه بیش تر زنان بالغ فرایند حاملگی را به خوبی  تحمل می کنند ولی مادران نوجوان مانند بزرگسالان قدرتمدارا با این دوره را ندارند.

اختلالات روان پزشکی در دوران پس از زایمان افزایش می یابد. و اینخطر نه تنها به دنبال زایمان بلکه به هنگام تولد کودک مرده و با سقط جنین نیز بیشتر است و اگر این بحران همراه با حمایت کم خانواده همراه باشد  اختلالات روان پزشکی در دوران بارداری مشکل آفرین بوده و موجب اختلال در توانایی زنان برای پذیرش تغییرات ایجاد شده پس ازتولد فرزند می شود. با امکانات مشاوره ای محیا شده در مرکز مادران میتوانند با کسبمهارت حمایت طلبی ایمن از خانواده را آموخته و در مسیر ارتقا سلامتی خود و فرزندشان اثر گذار باشند. ....






نام
ایمیل
نظر
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع
  
 

دکتر شهناز امینی

دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان در سال 1372 در رشته جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه عالی فارغ التحصیل گردید.

بیوگرافی کامل »
  
 
شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
یکشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
دوشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
سه شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
چهارشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
نوبت دهی اینترنتی