به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر

میکرواینجکشن (ICSI)

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید: 1238 تگ ها:

تکنیک میکرواینجکشن (تزریق اسپرم به داخل سیتوپلاسم تخمک) تحول عمده ای را در درمان ناباروری با علت مردانه ایجاد نمود. در این روش جنین شناس با استفاده از میکروسکوپی با بزرگ نمایی بالا قادر به تمایز اسپرم های طبیعی از غیر طبیعی بوده و پس از بی حرکت کردن اسپرم، به وسیله سوزنی بسیار نازک آن ها را به داخل تخمک تزریق نماید. به تعداد زیاد اسپرم برای بارور نمودن تخمک با این روش نیاز نبوده و برای هر تخمک یک اسپرم تزریق می گردد.

میزان لقاح در ICSI بالاتر از IVF می باشد و میزان نقص مادرزادی جنین نیز با استفاده از این روش افزایش نمی یابد. خانم باید داروهای تحریک تخمک گذاری را مطابق برنامه درمانی مصرف نماید. 

با تجویز داروهای باروری، تعداد بیشتری از فولیکول های تخمدان رشد یافته و به بلوغ نهایی می رسند و زمینه برای جمع آوری تعداد بیشتر تخمک فراهم می یابد. با افزایش تعداد تخمک های جمع آوری شده تعداد جنین های حاصل افزایش یافته و در نهایت شانس باروری افزایش میابد. 

با تحریک تخمدان ها بزرگتر می شوند با استفاده از سونوگرافی واژینال وضعیت تخمدان ها و فولیکول ها مشخص شده و در صورت بلوغ فولیکول ها تحت بیهوشی عمومی یا موضعی از طریق دیواره واژن تخمک ها را از تخمدان جمع آوری می کنند. تخمک های جمع آوری شده توسط مجموعه ای از سلول های گرانولوزا پوشیده شده، این سلول ها با کمک آنزیم و با عبور متوالی از پیپت شیشه ای نازک، جدا می شوند. 

تخمک های عاری از این سلول ها زیر میکروسکوپ بررسی شده و در صورت جدا شدن کامل سلول های گرانولوزا و بلوغ کامل تخمک ها امکان تزریق اسپرم به داخل آن را از طریق میکرواینجکشن مهیا میشود. 

بعد از دریافت اسپرم از همسر و آماده نمودن آن برای تزریق، اسپرم مناسب توسط جنین شناسان به داخل تخمک تزریق می گردد. 

روز بعد از تزریق تخمک ها از نظر باروری مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت بارور شدن تخمک، 48 ساعت پس از تزریق جنین ها از نظر کیفیت و تقسیمات سلولی مورد ارزیابی قرار می گیرند سپس 72-48 ساعت بعد از تزریق تا 4 جنین بسته به شرایط رحم، سن زن و کیفیت جنین ها، به داخل رحم زن انتقال داده می شوند.






نام
ایمیل
نظر
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع
  
 

دکتر شهناز امینی

دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان در سال 1372 در رشته جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه عالی فارغ التحصیل گردید.

بیوگرافی کامل »
  
 
شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
یکشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
دوشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
سه شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
چهارشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
نوبت دهی اینترنتی