به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر

واریکوسل Varicocel

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید: 1486 تگ ها:

واریکوسل گشاد شدن غیر طبیعی وریدهای بیضه موجود در بند بیضه می باشد. واریکوسل تقریباً در 40% مردان نابارور مشاهده می شود. در 90% موارد واریکوسل یک طرفه بوده و در سمت چپ دیده می شود و در باقی موارد دو طرفه بوده و در هر دو سمت چپ و راست دیده می شود. واریکوسل با مکانیسم های متفاوتی از جمله افزایش درجه حرارت ناحیه بیضه، باعث اختلال عملکرد بیضه ها شده و اسپرم سازی را متأثر می نماید. اگر واریکوسل حتی در یک سمت باشد هر دو بیضه را متأثر خواهد نمود. واریکوسل بیماری مادرزادی است که غالباً با بلوغ شروع می شود و از همان زمان آسیب به بیضه را شروع نموده و باعث کاهش سرعت رشد و حجم بیضه می گردد. در مردانی که با وجود واریکوسل به طور طبیعی صاحب فرزند شده اند، احتمال می رود به دلیل تعداد و کیفیت بالا و مناسب اسپرم در بیضه، اثرات مضر ناشی از واریکوسل در آن ها بروز نکرده است. اساس درمان واریکوسل جراحی است. جراحی هرگز نباید از ناحیه کیسه بیضه انجام شود بلکه باید از ناحیه مغبنی (بالاتر از کشاله ران) انجام شود.






نام
ایمیل
نظر
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع
  
 

دکتر شهناز امینی

دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان در سال 1372 در رشته جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه عالی فارغ التحصیل گردید.

بیوگرافی کامل »
  
 
شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
یکشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
دوشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
سه شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
چهارشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
نوبت دهی اینترنتی