به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر

کمر درد در بارداری

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید: 350 تگ ها:

تقریبا 70% اززنان باردار تا حدی دچار کمردرد می شوند. ( Wang و همکاران ، 2004 ) کمردرد خفیف اغلب به دنبال کشش ، خستگی ، خمشدن ، بلند کردن اجسام و یا پیاده روی بیش از حد روی می دهد. Orvieto و همکاران(1994)

حدود 449 زن رامورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که کمردرد با پیشرفت بارداری افزایش می یابد.سابقه کمردرد قبلی و چاقی از عوامل خطرساز می باشند.

با توصیه بهچمباتمه زدن به جای خم شدن حین برداشتن اشیاء از روی زمین ، حمایت پشت به کمک بالشحین نشستن و عدم پوشیدن کفش های پاشنه بلند می توان میزان کمردرد را کاهش داد و تازمانی که معاینه کامل ارتوپدی انجام نشده است نبایستی کمردرد شدید را تنها بهبارداری نسبت داد. اسپاسم عضلانی و حساسیت که اغلب به صورت بالینی تحت عنوان کششحاد یا فیبروزیت طبق بندی می شوند به خوبی به داروهای ضد درد ، گرما و استراحتپاسخ می دهند. 

همانگونه که در فصل 53 ذکر شده برخی زنان مبتلا به درد شدید کمر ولگن ممکن است دچار استئوپروز ناشی از بارداری باشند ( Dunne و همکاران ،1993 ) درد شدید همچنین ممکن است علل ناشایع دیگری مانند دیسک کمر ، استئوآرتریتمهره ای و یا آرتریت سپتیک داشته باشد ( Smith  و همکاران ، 2008)






نام
ایمیل
نظر
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع
  
 

دکتر شهناز امینی

دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان در سال 1372 در رشته جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه عالی فارغ التحصیل گردید.

بیوگرافی کامل »
  
 
شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
یکشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
دوشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
سه شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
چهارشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
نوبت دهی اینترنتی