به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر

تفییرات در سیکل ماهانه برای بارداری

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید: 577 تگ ها:

در اغلب زنان ، تخمك گذاري خود بخودي و دوره اي در فواصل35-25 روزه و طي حدود 40 سال ، بين منارك و يائسگي ادامه مي يابد . زناني كه هرگزاز روش هاي ضد بارداري استفاده نكرده اند ، حدود 400 فرصت براي بارداري دارند .

در تخمدان انسان ، در زمان تولد 2 ميليون اووسيت يافت ميشوند و در زمان شروع بلوغ ، حدود 400 هزار فوليكول در آن وجود دارند. فوليكول هاي باقيمانده تا 35 سالگي با سرعت حدود 1000 فوليكول در ماه كاهش مي يابند و پس از اين سن ، اين كاهش تسريع مي شود . تنها 400 فوليكول به طور طبيعي در طي دوره باروري زن، تخمك گذاري مي كنند.

تخمك گذاري

آغاز موج كنادوتروپين يك عامل پيشگويي كننده دقيق براي زمان تخمك گذاري است و حدود 34 تا 36 ساعت قبل از آزادسازي تخمك از فوليكول روي مي دهد.اوج ترشح LH حدود 10 تا 12ساعت قبل از تخمك گذاري ديده مي شود و موجب تحريكآغاز روند ميوز در تخمك و آزادسازي اوين جسم قطبي مي گردد.

فاز لوتئال ( پس از تخمك گذاري ) تخمدان

پس از تخمك گذاري ، طي روندي كه لوتئينيزه شدن نام دارد ،جسم زرد از بقاياي فوليكول غالب يا گراف ايجاد مي شود.

پنجره لانه گزيني در روزهاي 20 تا 24 مي باشد.

فاصله بين قاعدگي

فاصله زماني خوي ريزي هاي قائدگي حدود 28 روز است ولي اينمدت بسيار متغير است حتي در يك فرد خاص ثابت نيست. تغيير قابل توجه در فواصل بينچرخه هاي قائدگي لزوما نشان دهنده ناباروري نمي باشد.

دسيدوا

نام آندومتر اختصاصي و تغييريافته مربوط به دوران بارداري است كه در اثر تشكيل جفت بوجود مي آيد.

لانه گزيني و تشكيل جفت

تكامل جفت پيچيدگي منحصر به فردي دارد جنين در طي حضور خوددرون رحم براي عملكرد هاي كليوي و كبدي و ريوي خود به جفت وابسته است و از طريقارتباط غير مستقيم با خون مادر امكان تبادل گازها و مواد غذايي را برقرار مي كند.

لقاح و لانه گزيني

لقاح اسپرم و تخمك نشان دهنده يك از مهم ترين و جالب ترينروند ها در خلقت مي باشد. لقاح به طور طبيعي در لوله فالوپ صورت مي گيرد و اعتقادبر اين است كه باروري تخمك بايستي چند ساعت ( نه بيش از يك روز ) پس از تخمك گذاريروي دهد .

بدليل اين فرصت اندك اسپرم بايستي در زمان رسيدن تخمك درلوله فالوپ حضور داشته باشد. تقريبا تمامي بارداري ها دو روز قبل و يا در روز تخمكگذاري روي مي دهد.

از محاصبه روزها يا هفته هاي سپري شده پس از لقاح يا پس ازباروري جهت زمان بندي وقايع مربوط به تكامل اوليه انساني استفاده مي شود.

سن بارداري از زمان شروع آخرين قاعدگي حساب مي شود.






نام
ایمیل
نظر
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع
  
 

دکتر شهناز امینی

دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان در سال 1372 در رشته جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه عالی فارغ التحصیل گردید.

بیوگرافی کامل »
  
 
شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
یکشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
دوشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
سه شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
چهارشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
نوبت دهی اینترنتی