به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر

كنادوتروپين كوريوني انسان (Hcg)

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید: 488 تگ ها:

اين هورمون كه اصطلاحا هورمن بارداري خوانده مي شود به طوري انحصاري در جفت ساخته ميشود. ولي مقداري از آن نيز در كليه جنين توليد مي شود.اشكال متعددي از hcg در پلاسما و ادرار مادر يافت مي شود.

مولكول hcg كامل حدود 7 تا 9 روز پس از افزايش ناگهاني lh در اواسط چرخه در پلاسماي زنان باردار قابل رد يابي است . احتمال مي رود كه اين هورمون درزمان لانه گزيني وارد خون مادر مي شود. سطح خوني آن به سرعت افزايش يافته و هر دور روزدو برابر مي شود. بيشتر ميزان خوني hcg در هفته هاي 8 تا 10 بارداري مشاهده مي شود. 

بيشترين ميزان آن حدود 100 هزار است كه در بين روزهاي 60 تا80 پس از آخرين قاعدگي مشاهده مي شود. از هفته 10 تا 12 شروع به كاهش مي نمايد ودر حدود 16 هفته گي به كمترين ميزان خود مي رسد.سپس با پايان بارداري در همين حدباقي مي ماند.

ميمزان hcg در ادرار مادر نيز قابل اندازه گيري است .

افزايش يا كاهش غير طبيعي سطوح hcg

در برخي شرايط باليني ،‌از جمله بارداري هاي چند قلو ، اريترويلاستوزجنيني همراه با آنمي هموليتيك جنين و بيماري هاي تروفوبلاستيك بارداري ، سطوح پلاسمايي hcg بسيار بالاتر هستند. سطوح نسبتا بالاتر hcg پلاسما را ميتوان در سه ماهه دوم بارداري در زنان داراي جنين مبتلا به سندروم داون مشاهده نموداين يافته را مي توان جهت تست هاي غربالگري بيوشيميايي مورد استفاده قرار داد.






نام
ایمیل
نظر
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع
  
 

دکتر شهناز امینی

دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان در سال 1372 در رشته جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه عالی فارغ التحصیل گردید.

بیوگرافی کامل »
  
 
شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
یکشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
دوشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
سه شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
چهارشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
نوبت دهی اینترنتی