به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر

دوره رویانی (از تشکیل تا هفته 10 )

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید: 3115 تگ ها:

از ابتداي هفته سوم پس از تخمك گذاري و لقاح آغاز مي شود ومنطبق با زمان مورد انتظار براي شروع قاعدگي بعدي است . دوره روياني 8 هفته طول ميكشد زماني است كه طي آن ارگانو‍‍‍‍‍‍ژنز به وقوع مي پيوندد. صفحه روياني به خوبي شكل گرفته است و اغلب تست هاي بارداري كه hcg را مي سنجند ، در اين زمان مثبت مي شود. ساقه تنه اي به خوبي تمايز يافته و كيسه كوريوني حدودا 1 سانتي متر قطردارد.

هفته سوم عروق خوني جنيني در پرزهاي كوريوني ظاهر مي شود.

هفته چهارم سيستم قلبي عروقي شكل مي گيرد كيسه كوريوني 2 تا3 سانتي متر قطر داشته و طول رويان 4 تا 5 ميليمتر است .حفره دار شدن قلب اوليه دراواسط هفته چهارم آغاز مي شود جوانه هاي دست و پا پديدار شده اند.

هفته ششم رويان 22 تا 24 ميليمتر طول دارد و سر در مقايسه با تنه كاملا بزرگ شده قلب كاملا شكل گرفته انگشتان دست و پا ايجاد شده اند وبازوها در محل آرنج خم شده اند. لب بالايي كامل شده و گوش هاي خارجي بصورت برآمدگي مشخص در دو طرف سر تشكيل شده اند. 






نام
ایمیل
نظر
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع
  
 

دکتر شهناز امینی

دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان در سال 1372 در رشته جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه عالی فارغ التحصیل گردید.

بیوگرافی کامل »
  
 
شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
یکشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
دوشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
سه شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
چهارشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
نوبت دهی اینترنتی