به وب سایت دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان خوش آمدید.

 
  
نوبت دهی اینترنتی پرسش از دکتر

تغذیه رویانی - جنینی

توسط دکتر شهناز امینی تعداد بازدید: 620 تگ ها:

جفت مسئول نقل و انتقال مواد بين مادر و جنين است . در سطح مادري – جنيني ،‌اكسيژن و مواد غذايي از مادر به جنين و دي اكسيد كربن و ساير مواد زايد متابوليكي از جنين به مادر منتقل مي شوند. هيچ تماس مستقيمي بين خون جنين ،كه در مويرگ هاي جنيني در فضاي داخل پرزي درون پرزهاي كوريوني قرار دارد و خون مادري ، كه در فضاي بين پرزي موجود است ،‌وجود ندارد.

تغذيه جنيني

به علت مقدار اندك زرده موجود در تخمك انسان ، رشد رويان – جنين طي دو ماه اول كاملاوابسته به مواد غذايي دريافت شده از مادر است . در اولين روزهاي پس از لانه گزيني، تغذيه بلاستوسيست از مايع بينابيني اندومتر و بافت مادري اطراف آن تامين مي شود.رژيم غذايي مادري به شكل هاي ذخيره اي تبديل مي شود كه جهت تامين نيازهاي جنين به انرژي ،‌ترميم بافتي و رشد جديد و همچنين نيازهاي مادر در طي بارداري ،‌مورداستفاده قرار مي گيرند. سه منبع ذخيره اي اصلي در مادر (‌كبد ،‌ماهيچه و بافت چربي) مي باشد.

اگر چه جنين براي تغذيه به مادر وابسته است ، ولي به طورفعال در فراهم ساختن مواد غذايي براي خود مشاركت مي نمايد.

سيستم گوارشي

بلع در 10 تا 12 هفتگي آغاز مي شود و با توانايي روده كوچك جهت انجام پريستالتيسم و انتقال فعال گلوكز ، همزمان است.

مكونيوم

محتويات روده جنين مي باشد و دفع آن ممكن است ناشي ازپريستالتيسم طبيعي روده در جنين رسيده باشد و يا در اثر تحريك واگي روي دهد. 






نام
ایمیل
نظر
 

سیستم پرسش و پاسخ

برای ثبت و پیگیری سوالات خود میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

پیگیری سوال شما  ثبت سوال جدید مشاهده سوالات شایع
  
 

دکتر شهناز امینی

دکتر شهناز امینی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و لاپاراسکوپیست پیشرفته و جراحی ترمیمی و زیبایی زنان در سال 1372 در رشته جراحی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران با درجه عالی فارغ التحصیل گردید.

بیوگرافی کامل »
  
 
شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
یکشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
دوشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
سه شنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
چهارشنبه ۱۳:۰۰ تا ۱۹:۰۰
نوبت دهی اینترنتی